Video

https://youtu.be/1xphwIMqwKM

Přihlašovatelé

Klient FIAT Automobiles Central and Eastern Europe Kft
Přihlašující agentura YINACHI S.R.O.
Druhá přihlašující agentura THE FUTURE BAKERY S.R.O.
Přispívající agentura RED MEDIA S.R.O.

Individuální kredity

Jméno Pozice Společnost
ROBERT PEŇAŽKA MANAGING DIRECTOR YINACHI
MIRO MINAROVÝCH CONCEPT, DESIGNER
KAROLÍNA KLEMENTOVÁ SENIOR PROJECT MANAGER YINACHI
JINDRA ZAHRADNÍKOVÁ JUNIOR PROJECT MANAGER YINACHI
LUBOŠ VACKE ART DIRECTOR
JAN HAINA PRODUCTION MANAGER
TEREZA KOZLOVA COMMUNICATION MANAGER
VOJTĚCH UNTERMÜLLER COPYWRITER
JAKUB HUSSAR ANIMATION DIRECTOR
ALENA PLECKOVÁ WEB PROGRAMMING DIGITAL WIZZARDS

Rozpočty

Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně:

Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 5 mio Kč

Informace o kampani:

Situace / background:

Fiat je vnímán jako značka užitkových a rodinných vozů "bez tváře".

V kategorii, ktera je stále podobnější a stejnější přichází významná inovace.

Designová ikona Fiat 500 zabalená jako funkční crossover FIAT 500X, postavený na hlavní myšlence křížení designu a funkčního přístupu.

Cíle komunikace:

Rozdělené do dvou částí.

V imagové části bylo snahou docílit pozitivní vnímání značky Fiat mladší generací, která klade důraz na módu a design. Etablovat klasický auto/moto přístup mezi lifestyle novináře, designéry, fashionistas.

Ve výkonnostní části bylo cílem nasbírat co nejvíce lidí pro sjednání testovacích jízd vozem FIAT 500X.

Komunikační strategie:

Na kampaň bylo poměrně málo prostředků oproti běžným launch kampaním v kategorii. Cílem bylo vytvořit obsah, který komunikuje jedinečnost nového modelu a přitahuje pozornost médií, cílové skupiny a vytváří publicitu zdarma. Jako hlavní komunikačí kanál jsme zvolili online kreativní platformu FutureBakery, kde jsme oslovili přes 4000 lidí, aby se zamysleli nad doplňkem do auta, který by se jim ve voze, jako je FIAT 500X, líbil. Přes 400 nápadů se pak zapojilo do spolutvorby. Šlo nám o pozitivní vnímání značky veřejností, které dá společnost Fiat příležitost podílet se uživatelskou zkušeností na nápadu pro automobil. Cílili jsme na mladší generaci, ženy 25-35 se zájmem o módu a design, pro které je automobil důležitým designovým doplňkem, ale zároveň může sloužit jako vůz pro volný čas s rodinou. Ve výkonnostní části jsme spojili remarketingovou kampaň s onlinovými image plochami na nasbírání požadavku testovacích jízd. Předpoklad byl 245 objednaných testovacích jízd.

Kreativní strategie:

FIAT 500X - Crossover ikonické pětistovky s nabušeným jeepem. X jako křížení krásy a užitku. Propojujeme český design s automobilkou jinou než běžnou formou prezentace na designových festivalech. Dáváme možnost lidem z ulice vyzkoušet si, jak se dělá design. Čtyři českoslovenští designéři (Anna Marešová, Boris Klimek a designérská dvojice DeFORM) jsou kurátory, kteří  si vybírají nejlepší nápady do finále a s jejich autorkami je na společném workshopu dotvářejí do finální vizuální podoby. Nejlepší nápad na doplněk pak vybírá porota složená z předních českých designérů v čele s prof. Ak. arch. Jiřím Pelclem. Autorka vítězného nápadu získává Fiat 500X. Komunikace probíhá prostřednictvím webových stránek www.500x.cz, FB Projektu X a FutureBakery.cz.

Doplňující informace:

Výsledky:

POZITIVNÍ ZMĚNA VNÍMÁNÍ FIATU

Velký PR zásah v celkové částce AVE 618.000 v důležitých designových a módních časopisech a portálech

http://www.grandauto-moto.cz/novinky/nejlepsi-doplnek-pro-novy-fiat-500x/

http://www.designportal.cz/projektor-na-strechu-nebo-prebalovaci-pult-porota-vybira-nejlepsi-vychytavku-pro-novy-fiat-500x/

http://www.designmagazin.cz/produkty/54984-osm-zen-navrhlo-v-projektu-x-nove-doplnky-do-auta.html

http://www.designportal.cz/prebalovaci-pult-a-stan-s-posteli-jako-vitezne-navrhy-doplnku-pro-stylovy-fiat/

http://www.czechdesign.cz/temata-a-rubriky/projekt-x-aneb-kdyz-zadavatel-designeri-i-cilovy-zakaznik-tahnou-za-jeden-provaz

- „Na Projektu X mě zaujal neobvyklý způsob, jak dospět k výsledku – tedy zapojení široké laické veřejnosti s následnou spoluprací s designéry. Málokdy se v první řadě hodnotí nápad,“ řekl Jiří Pelcl.

HARD DATA

ONLINE CAMPAIGN ( 6 týdnů)

  • 7 311 000 impresions
  • 81 100 clicks
  • 1,11 % CTR
  • na konci kampaně 1090 obejdnávek testovacích jízd, což je více než čtyřnásobek očekávaných testovacích jízd dle mediaplánu

FACEBOOK (3 měsíce)

  • 2052 all fans
  • 8 180 users involved (clicks etc.) 
  • 490 000 total reach
  • 13,68 % engagement
  • 2 980 interactions (likes, comments and shares)

Facebook advertising (3 měsíce)

  • 1 834 000 impressions
  • 2 % facebook CTR
  • 3,6 CZK facebook CPC

MICROSITE (3 měsíce)

  • www.500x.cz
  • 95 200 visit users
  • 142 000 page views
  • 56 sec avg. session on site

FUTUREBAKERY

  • osloveno přes 4000 lidí skrze platformu Future Bakery, přes 400 nasbíraných nápadů na doplněk do auta

PRODEJ

  • 260 kusů Fiatu 500X (zdroj: https://www.sda-cia.cz/)

Přílohy kampaně:

Galerie kampaně