logo

Uživatelská sekce

Napsali o nás 2008

Napsali o nás…

STRATEGIE.cz

Ceny Effie 2008 vyhlášeny

7.11.2008 | čtk

V letošním ročníku soutěže o nejefektivnější reklamu Effie 2008 si nejlépe vedly agentury McCann, Euro RSCG a Wunderman.

Všechny získaly shodně jednu zlatou a jednu stříbrnou trofej. Po jedné stříbrné a bronzové ceně si odnesla MARK/BBDO a tři bronzové vyhrála Ogilvy & Mather.

V nejsilněji obsazené kategorii Potraviny a nápoje zvítězila kampaň agentury McCann pro Nescafé s názvem Jsem přece Classic s hercem Jiřím Macháčkem. Druhou nejpočetnější kategorií byly Finanční služby, kde prvenství připadlo kampani agentury Euro RSCG pro Komerční banku s názvem Bankovní produkty s lidskou tváří.

Zlaté ceny Effie byly uděleny také v kategorii Ostatní služby, a to za kampaň Úsměv sluší každému vytvořené agenturou Leo Burnett pro Rádio Impuls. V kategorii Výrobky dlouhodobé spotřeby vyhrála kampaň Home&Student, která vznikla pro firmu Microsoft v agentuře Wunderman. Zlato v kategorii Sociální marketing si odnesla agentura Young & Rubicam za Kampaň proti šikaně pro Telefóniku O2. V kategorii Ostatní rychloobrátkové zboží porota ceny neudělila.

Týden.cz

Prodávají i reklamy bez nápadu, ukázaly ceny EFFIE

Autor: Martina Trymlová

07.11. 10:46 Původní zpráva

Asociace komunikačních agentur ocenila ve čtvrtek nejúčinnější reklamní kampaně. To jsou ty, po jejichž uvedení se nejvíc zvedl prodej výrobků a služeb, které propagují. Dokola omílané tvrzení reklamních agentur, že kreativita prodává, se nepotvrdilo. Reklamy bez výstředních nápadů na české zákazníky obvykle zabírají víc.

Přestože na seznamu kritérií v soutěži EFFIE je i kreativita, a dokonce je jí připisován třicetiprocentní podíl na celkovém výsledku, letošní ročník velmi citelně potvrdil, že jde o protipól Louskáčků, tedy cen za nápadité reklamy.

V zahraničí se čas od času daří účinnosti a nápaditost skloubit – třeba kampaň kosmetiky Dove „Za skutečnou krásu“ bodovala na světové Effie i v Cannes, kde se cení spíš kreativita.

Vítězí rodinná pohoda

S výjimkou druhého místa pro Microsoft oslovující prostřednictvím provokativních aktivit v pražských ulicích i na internetu mladé vývojáře počítačových her, se dá převážná většina oceněných prací popsat jako tuctové reklamy oslavující konzum v kruhu rodiny či přátel a v pohodě domova.

V nejsilněji obsazené kategorii Potraviny a nápoje zvítězila kampaň agentury McCann Erickson pro Nescafé „Jsem přece Classic“ s Jiřím Macháčkem.

Druhou, počtem přihlášek nejpočetnější kategorií, byly Finanční služby, kde prvenství připadlo kampani „Bankovní produkty s lidskou tváří“ agentury Euro RSCG pro Komerční banku.

Vítězové cen EFFIE 2008 dle kategorií

Potraviny a nápoje

Kampaň: Jsem totiž Classic

Značka: NESCAFÉ Classic Zadavatel: NESTLÉ Česko

Agentura: McCann – Erickson

Zdůvodnění: Jaké ráno, takový den – rozvinutím zdánlivě banálního rčení a volbou vhodné celebrity se silným aspirativním vlivem se agentuře podařilo dodat značce atribut nejoblíbenější ranní kávy. Spontánní povědomost vzrostla z 52 na 80 procent a objem vypitých šálků o 24 procent v meziročním srovnání.

Finanční služby

Kampaň: Bankovní produkty s lidskou tváří

Značka: KB

Zadavatel: Komerční banka

Agentura: Euro RSCG

Zdůvodnění: Netradičně pojatá kampaň – personifikace finančních produktů – výrazně odlišila značku a zajistila nejvyšší růst čtyř hlavních produktů v historii Komerční banky. Kupříkladu profi-úvěr vzrostl o 48 procent.

Ostatní služby

Kampaň: Úsměv sluší každému

Značka: Radio Impuls / Zadavatel: Londa

Agentura: Leo Burnett Advertising

Zdůvodnění: Aspirativní motivační schéma, založené na prosté pravdě, že úsměv zkrášlí každou tvář, bylo východiskem pro náročný úkol: posílit postavení nejposlouchanějšího rádia. Zásluhou kampaně se denní poslechovost zvýšila o 14,8 procenta, týdenní poslechovost o 11,2 procenta a podíl na trhu o 13,8 procent.

Výrobky dlouhodobé spotřeby

Kampaň: Home&Student

Značka: Microsoft Office

Zadavatel: Microsoft

Agentura: Wunderman

Zdůvodnění: Kampani se podařilo výrazně překročit ambiciózní cíl prodat 35 tisíc licencí nevděčné cílové skupině studentů. Důmyslná strategie přesvědčivého apelu na jejich rodiče vedla k prodeji 81 700 licencí a zisku 63 milionů Kč, což při nízkých nákladech kampaně představuje návratnost investice ve výši 1513 procent.

Sociální, ekologický a kulturní marketing

Kampaň: Proti šikaně na školách

Značka: Nadace O2

Zadavatel: Telefonica O2 Czech Republic

Agentura: Young&Rubicam Praha

Zdůvodnění: Kampaň zprostředkovala alarmující poselství a přispěla k prolomení mlčení dětí. Návštěvnost informačního portálu vzrostla až na 21násobek, podíl hovorů Linky bezpečí na téma šikany se dlouhodobě zvýšil o 20 procent a výrazně posílila frekventovanost internetové poradny.

Televiznímu spotu pro Home Credit s Markem Taclíkem a jeho vychytralým potomkem připadla druhá příčka, oproti první Komerčce však tato kampaň od agentury Mather Communications bodovala i v anketě nejlepší Finanční reklama roku. (Vyhlašuje ji pravidelně finanční web Měšec).

Diváka očekávajícího alespoň lehce nadprůměrný nápad i provedení mohlo překvapit prvenství tiskové kampaně rádia Impuls od agentury Leo Burnett sdělující, že úsměv zkrášlí každou tvář, čili „Úsměv sluší každému“.

Soudě podle posledních dat poslechovosti rádií (Mediaprojekt) však série vybraných úsměvů udržela nebo přivedla masy právě na frekvenci Impulsu.

Microsoft získal v kategorii Výrobky dlouhodobé spotřeby kromě druhého i první místo, a to za kampaň „Home&Sudent“. Obě vznikly v agentuře Wunderman.

V kategorii sociálního marketingu uspěla Kampaň proti šikaně ve školách Nadace O2 a agentury Young&Rubicam.

Tajnosnubné šampony a prací prášky

V kategorii Ostatní rychloobrátkové zboží, kam by běžně spadala reklama třeba na prací prášky, porota ceny neudělila. Podle výkonného ředitele AKA Jiřího Janouška se zadavatelé v této kategorii často zdráhají vyplnit přihlášku vyžadující údaje o jejich prodejních úspěších či neúspěších.

„Přitom na pracích prášcích či šamponech reklama vlastně vznikala,“ podotýká Janoušek.

V celkovém hodnocení si nejlépe vedly hned tři agentury: jednu zlatou i jednu stříbrnou trofej získaly shodně McCann Erickson, Euro RSCG a Wunderman, po jedné stříbrné a bronzové si odnesla MARK BBDO, tři bronzové EFFIE vyhrála Ogilvy&Mather.

Do soutěže byl letos přihlášen rekordní počet 85 kampaní a v patnáctičlenné porotě zasedli výzkumníci trhu, zadavatelé, zástupci médií a komunikačních agentur.

Ekonomika.iHNed.cz 7. 11. 2008 11:18 (aktualizováno: 7. 11. 2008 11:14)

Ceny Effie: Vyhrály reklamy, které skutečně prodávají

FOTO a VIDEO Na každého denně útočí tři tisíce reklam. Podívejte se, kdo vyhrál v letošním ročníku soutěže o nejefektivnější reklamu.

reklama Ve městě na každého denně útočí tři tisíce reklam. Jen málokterá z nich však skutečně zabere.

„Klasik“ Jiří Macháček a jeho ranní káva Nescafé Classic zabrali – známost značky vzrostla z padesáti na osmdesát procent a počet vypitých šálků Nescafé se meziročně zvýšil o čtvrtinu. I díky tomu si reklamní agentura MC Cann – Erickson odnesla zlato v 12. ročníku soutěže o nejefektivnější reklamu Effie 2008 za kategorii Potraviny a nápoje.

Letošní klání „nejvýnosnějších“ reklam mělo jedno společné – bodoval humor a dobrý nápad.

Platební karta v trenýrkách

V kategorii Finančních služeb uspěly Bankovní produkty s lidskou tváří od Komerční banky. Hypotéka schovaná v ledničce, PIN kód pod pláštíkem úchyla či kreditní karta v podobě opáleného plavčíka výrazně odlišily značku a zajistily nejvyšší růst čtyř hlavních produktů v historii KB. I díky reklamě agentury Euro RSCG například jen profiúvěr vzrostl o 48 procent.

Ekonomika.iHNed.cz 7. 11. 2008 11:18 (aktualizováno: 7. 11. 2008 11:14)

Ceny Effie: Vyhrály reklamy, které skutečně prodávají

FOTO a VIDEO Na každého denně útočí tři tisíce reklam. Podívejte se, kdo vyhrál v letošním ročníku soutěže o nejefektivnější reklamu.

reklama Ve městě na každého denně útočí tři tisíce reklam. Jen málokterá z nich však skutečně zabere.

„Klasik“ Jiří Macháček a jeho ranní káva Nescafé Classic zabrali – známost značky vzrostla z padesáti na osmdesát procent a počet vypitých šálků Nescafé se meziročně zvýšil o čtvrtinu. I díky tomu si reklamní agentura MC Cann – Erickson odnesla zlato v 12. ročníku soutěže o nejefektivnější reklamu Effie 2008 za kategorii Potraviny a nápoje.

Letošní klání „nejvýnosnějších“ reklam mělo jedno společné – bodoval humor a dobrý nápad.

Platební karta v trenýrkách

V kategorii Finančních služeb uspěly Bankovní produkty s lidskou tváří od Komerční banky. Hypotéka schovaná v ledničce, PIN kód pod pláštíkem úchyla či kreditní karta v podobě opáleného plavčíka výrazně odlišily značku a zajistily nejvyšší růst čtyř hlavních produktů v historii KB. I díky reklamě agentury Euro RSCG například jen profiúvěr vzrostl o 48 procent.

Podívejte se na vítěznou reklamu Nescafé a Komerční Banky

Do soutěže Effie byl letos přihlášen rekordní počet 85 kampaní. V patnáctičlenné porotě zasedli představitelé výzkumníků trhu, zadavatelů reklamy, médií i komunikačních agentur. Jejich úkolem bylo posoudit výsledky kampaně a jejich účinnost v poměru k vynaloženým prostředkům.

Důsledná kontrola

„Poté, co dostaneme přihlášky, prozkoumá je minikomise dvou odborníků z firem, které se zabývají výzkumem trhu. Soustředí se na výsledky kampaní a posuzují z jakých zdrojů tyto údaje jsou,“ vysvětluje Jiří Janoušek, výkonný ředitel Asociace komunikačních agentur (AKA), která soutěž každoročně pořádá.

V době, kdy svět drtí finanční krize, bývají marketingové náklady většinou to první, co firmy „osekají“. Prodat co nejvíce výrobků za co nejmenší výdaje do reklamy je proto stále nutnější.

Být skutečně efektivní za málo peněz se povedlo agentuře Wunderman, která připravila internetovou kampaň pro společnost Microsoft. Apel na rodiče studentů vyšel – Microsoft prodal téměř 82 tisíc licencí Microsoft Office za 63 milionů korun. Při nízkých nákladech kampaně to představuje návratnost investice ve výši 1513 procent.

Na to, že vydala peníze na reklamu si asi nestěžuje ani společnost Home Credit. Kampaň Poplatkové prázdniny a série televizních spotů a direct marketingu jí zvýšila plánovaný růst počtu smluv o sedmadvacet procent a cílovou jistinu o 290 milionů korun. Společnosti Ford Motor se zase šikovnou reklamou podařilo v meziročním srovnání navýšit prodeje vozů Ford Fusion o 230 procent.

Effie v digitálním věku

„Tradiční média stále častěji ustupují do pozadí a jejich místo zaujímají internet, mobil, blogy, facebook a další interaktivní vymoženosti digitálního věku,“ říká Janoušek.

Právě na síti proběhla také kampaň Microsoftu – spojením kreativity, guerillových a virálních aktivit se agentuře podařilo oslovit tradičními médii nedostupnou skupinu mladých vývojářů nových počítačových her. Přes čtyři tisíce z nich si stáhlo nový software firmy.

Zatímco minulým ročníkům soutěže o nejefektivnější reklamu kralovala většinou jedna agentura, včerejší vyhlášení cen Effie jednoznačného vítěze nemělo. Jednu zlatou a jednu stříbrnou trofej získaly shodně Mc Cann, Euro RSCG a Wunderman.

Vítězové EFFIE

Potraviny a nápoje

Kampaň: Jsem totiž Classic Zadavatel: Nestlé Agentura: McCann-Erickson

Finanční služby

Kampaň: Bankovní produkty s lidskou tváří Zadavatel: Komerční banka Agentura: Euro RSCG

Ostatní služby

Kampaň: Úsměv sluší každému Zadavatel: Londa (Rádio Impuls) Agentura: Leo Burnett Advertising

Výrobky dlouhodobé spotřeby

Kampaň: Home&Student Zadavatel: Microsoft Agentura: Wunderman

Sociální, ekologický marketing

Kampaň: Kampaň proti šikaně na školách Zadavatel:Telefonica O2 Agentura: Young & Rubicam Praha

mam.cz 7. 11. 2008 09:59

Soutěž reklam Effie ovládly agentury McCann, Euro RSCG a Wunderman

V letošním ročníku soutěže o nejefektivnější reklamu Effie 2008 si nejlépe vedly agentury McCann, Euro RSCG a Wunderman, když všechny získaly shodně jednu zlatou a jednu stříbrnou trofej. Po jedné stříbrné a bronzové ceně si odnesla MARK/BBDO a tři bronzové vyhrála Ogilvy & Mather. ČTK o tom informoval výkonný ředitel pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA) Jiří Janoušek.

V nejsilněji obsazené kategorii Potraviny a nápoje zvítězila kampaň agentury McCann pro Nescafé s názvem Jsem přece Classic s hercem Jiřím Macháčkem. Druhou nejpočetnější kategorií byly Finanční služby, kde prvenství připadlo kampani agentury Euro RSCG pro Komerční banku s názvem Bankovní produkty s lidskou tváří.

Zlaté ceny Effie byly uděleny také v kategorii Ostatní služby, a to za kampaň Úsměv sluší každému vytvořené agenturou Leo Burnett pro Rádio Impuls. V kategorii Výrobky dlouhodobé spotřeby vyhrála kampaň Home&Student, která vznikla pro firmu Microsoft v agentuře Wunderman. Zlato v kategorii Sociální marketing si odnesla agentura Young & Rubicam za Kampaň proti šikaně pro Telefóniku O2. V kategorii Ostatní rychloobrátkové zboží porota ceny neudělila.

Do soutěže byl letos přihlášen rekordní počet 85 kampaní. „Přibylo přihlášených kampaní navzdory přísnějším nárokům na dokumentaci jejich výsledků,“ uvedl Janoušek. Dodal, že přihlášené už spíš než kampaně byly celé komunikační programy, ve kterých tradiční média stále častěji ustupují do pozadí a jejich místo zaujímají například internet, mobilní telefon, blogy a další interaktivní vymoženosti digitálního věku. „Ty dodávají spotřebitelům nebývalou moc. Cílové skupiny, na které dříve stačilo dobře zamířit a zasáhnout je správným reklamním sdělením, se mění v obecenstvo. A to je nutné napřed pozvat, a pak čekat, zda přijde,“ míní Janoušek.

V patnáctičlenné porotě zasedli představitelé výzkumníků trhu, zadavatelů, médií a komunikačních agentur. Ve dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, doložitelné výsledky kampaní ve vztahu ke stanoveným cílům a hodnotí jejich účinnost v poměru k vynaloženým prostředkům.

Pořadatelská Asociace komunikačních agentur je výběrová organizace sdružující 73 největších tuzemských komunikačních agentur. Ty realizují zhruba 85 procent z celkového finančního obratu na českém mediálním trhu ve výši 20 miliard Kč. Effie se koná ve 36 zemích světa.

Mezi nejúčinnějšími spoty jsou reklamy na kávu Nescafé a Rádio Impuls

velikost textu:6. listopadu 2008 19:00, aktualizováno 20:36

Reklama má smysl tehdy, pokud zvyšuje zájem o značku. Ví to každý kreativec, jen zlomek z nich ale nakonec se svým nápadem uspěje. Účinnost reklamních spotů měřila opět po roce porota v soutěži EFFIE. Bodoval například spot na kávu Nescafé s hercem Jiřím Macháčkem.

V šesti kategoriích získalo medaili celkem patnáct reklamních agentur. Jasný vítěz ze soutěže nevzešel, jednu zlatou a jednu stříbrnou medaili si odnesly agentury McCann, Euro RSCG a Wunderman.

Porota zahrnula svou přízní například spot s pijákem kávy Nescafé Jiřím Macháčkem, který vybojoval zlatou medaili v nejobsazenější kategorii Potraviny a nápoje. „Spontánní povědomost vzrostla z 52 procent na 80 procent a objem vypitých šálků o 24 procent v meziročním srovnání,“ uvádí se v hodnocení.

„V dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, doložitelné výsledky kampaní ve vztahu k stanoveným cílům a hodnotí jejich účinnost v poměru k vynaloženým prostředkům,“ sdělil Jiří Janoušek z Asociace komunikačních agentur, která soutěž pořádá.

V kategorii Finanční služby vyhrála kampaň „Bankovní produkty s lidskou tváří“, která přinesla zisky Komerční bance. „Kupříkladu profi úvěr vzrostl o 48 procent,“ zdůvodnila výběr porota. Radovat se mohla agentura Euro RSCG.

Úsměv sluší každému…

Kategorii Ostatní služby ovládla známá kampaň Rádia Impuls nazvaná „Úsměv sluší každému“. Zásluhou kampaně se denní poslechovost zvýšila údajně o 14,8 procenta, týdenní poslechovost o 11,2 procenta a podíl na trhu o 13,8 procenta. Zpracovala ji agentura Leo Burnett Advertising.

Mezi reklamami na výrobky dlouhodobé spotřeby se zlatem vyznamenala společnost Wunderman, která zlepšovala pozici programu Office značky Microsoft mezi mládeží. „Kampani se podařilo výrazně překročit ambiciózní cíl prodat 35 tisíc licencí nevděčné cílové skupině studentů,“ stojí v hodnocení. Návratnost vynaložených prostředků do reklamy vypočetli odborníci na 1 513 procent.V kategorii Sociální a kulturní marketing vyhrála zlato agentura Young & Rubicam za spot na nadaci mobilního operátora Telefónica O2. Reklama prý přispěla k prolomení mlčení dětí, zvýšila návštěvnost informačního portálu až 21krát a na linku bezpečí volalo o pětinu více lidí.

hn.ihned.cz 7. 11. 2008 00:00

Reklamy, které skutečně prodávají, braly ceny

V letošním ročníku soutěže o nejefektivnější reklamu EFFIE uspěly agentury McCann, Euro RSCG či Wunderman. Porota vybírala z 85 kampaní.

Ve městě na každého denně útočí tři tisíce reklam. Jen málokterá z nich však skutečně zabere.

„Klasik“ Jiří Macháček a jeho ranní káva Nescafé Classic zabrali – známost značky vzrostla z padesáti na osmdesát procent a počet vypitých šálků Nescafé se meziročně zvýšil o čtvrtinu. I díky tomu si reklamní agentura MC Cann – Erickson odnesla zlato v 12. ročníku soutěže o nejefektivnější reklamu Effie 2008 za kategorii Potraviny a nápoje.

Letošní klání „nejvýnosnějších“ reklam mělo jedno společné – bodoval humor a dobrý nápad.

Platební karta v trenýrkách

V kategorii Finančních služeb uspěly Bankovní produkty s lidskou tváří od Komerční banky. Hypotéka schovaná v ledničce, PIN kód pod pláštíkem úchyla či kreditní karta v podobě opáleného plavčíka výrazně odlišily značku a zajistily nejvyšší růst čtyř hlavních produktů v historii KB. I díky reklamě agentury Euro RSCG například jen profiúvěr vzrostl o 48 procent.

Do soutěže Effie byl letos přihlášen rekordní počet 85 kampaní. V patnáctičlenné porotě zasedli představitelé výzkumníků trhu, zadavatelů reklamy, médií i komunikačních agentur. Jejich úkolem bylo posoudit výsledky kampaně a jejich účinnost v poměru k vynaloženým prostředkům.

Důsledná kontrola

„Poté, co dostaneme přihlášky, prozkoumá je minikomise dvou odborníků z firem, které se zabývají výzkumem trhu. Soustředí se na výsledky kampaní a posuzují z jakých zdrojů tyto údaje jsou,“ vysvětluje Jiří Janoušek, výkonný ředitel Asociace komunikačních agentur (AKA), která soutěž každoročně pořádá.

V době, kdy svět drtí finanční krize, bývají marketingové náklady většinou to první, co firmy „osekají“. Prodat co nejvíce výrobků za co nejmenší výdaje do reklamy je proto stále nutnější.

Být skutečně efektivní za málo peněz se povedlo agentuře Wunderman, která připravila internetovou kampaň pro společnost Microsoft. Apel na rodiče studentů vyšel – Microsoft prodal téměř 82 tisíc licencí Microsoft Office za 63 milionů korun. Při nízkých nákladech kampaně to představuje návratnost investice ve výši 1513 procent.

Na to, že vydala peníze na reklamu si asi nestěžuje ani společnost Home Credit. Kampaň Poplatkové prázdniny a série televizních spotů a direct marketingu jí zvýšila plánovaný růst počtu smluv o sedmadvacet procent a cílovou jistinu o 290 milionů korun. Společnosti Ford Motor se zase šikovnou reklamou podařilo v meziročním srovnání navýšit prodeje vozů Ford Fusion o 230 procent.

Effie v digitálním věku

„Tradiční média stále častěji ustupují do pozadí a jejich místo zaujímají internet, mobil, blogy, facebook a další interaktivní vymoženosti digitálního věku,“ říká Janoušek.

Právě na síti proběhla také kampaň Microsoftu – spojením kreativity, guerillových a virálních aktivit se agentuře podařilo oslovit tradičními médii nedostupnou skupinu mladých vývojářů nových počítačových her. Přes čtyři tisíce z nich si stáhlo nový software firmy.

Zatímco minulým ročníkům soutěže o nejefektivnější reklamu kralovala většinou jedna agentura, včerejší vyhlášení cen Effie jednoznačného vítěze nemělo. Jednu zlatou a jednu stříbrnou trofej získaly shodně Mc Cann, Euro RSCG a Wunderman.

Vítězové effie

Kampaň: Jsem totiž Classic Zadavatel: Nestlé Agentura: McCann-Erickson

Kampaň: Bankovní produkty s lidskou tváří Zadavatel: Komerční banka Agentura: Euro RSCG

Kampaň: Úsměv sluší každému Zadavatel: Londa (Rádio Impuls) Agentura: Leo Burnett Advertising

Kampaň: Home&Student Zadavatel: Microsoft Agentura: Wunderman

Kampaň: Kampaň proti šikaně na školách Zadavatel:Telefonica O2 Agentura: Young & Rubicam Praha

Zdroj: AKA