Marketingová situace a cíle:

ETA přišla s novou řadou domácích spotřebičů, které chtěla představit svým potenciálním zákazníkům - především mladší cílové skupině. Všichni ji znají, nikdo ji nekupuje. Naším úkolem bylo navrhnout komunikaci, která zajistí dostatek pozornosti, bude efektivní a vyústí v prodeje. Zároveň nebyly k dispozici prostředky pro standardní relaunch s pomocí masových médií.

Cíl kampaně:

Primárním cílem kampaně byl relaunch značky ETA mezi mladšími spotřebiteli. Cílová skupina ETU znají z minulosti , ale do svých vlastních domácností výrobky ETA nekupují. Chtěli jsme upozornit tyto lidi, že ETA domácí spotřebiče jsou moderní, designové a přitom dostatečně robustní, aby vydržely zátěž v náročných podmínkách českých a slovenských domácností. Zároveň jsme chtěli cílovou skupinu přimět k tomu, aby značku ETA zvažovali při výběrů nových domácích spotřebičů, a podpořit tak prodej výrobků.

Cílová skupina:

Celá kampaň měla dva nosné pilíře - dvě hlavní cílové skupiny: 1. Prodejci - protože víme, že doporučení prodejce má při nákupu domácích spotřebičů velkou váhu 2. Mladší domácnosti - chtěli jsme, aby nové výrobky ETA lidé zaregistrovali, a v prodejnách se na ně ptali.

Komunikační strategie:

Soustředili jsme se tedy na působnost ve dvou hlavních médiích: 1. Online - propojení microsite se spotřebitelskou soutěží a YouTube kanálem (testovací a produktová videa) 2. Prodejny - propracované POS materiály a testovací dny Kompletní kampaň obsahovala: • set vtipných videí s P. Čtvrtníčkem • set produktových videí představujících nové výrobky ETA • spotřebitelskou soutěž • microsite - umístěna videa a soutěž , odtud vedla přímá cesta k nákupu spotřebičů • testovací dny s prodejci • POS materiály pro prodejce

Kreativní strategie:

Řešením byla kampaň, která oslovovala nejen koncové zákazníky, ale i prodejce, aby byli motivováni výrobky ETA doporučovat. Hlavní myšlenkou bylo testování spotřebičů v bizarních situacích, které měly demonstrovat jejich kvalitu, odolnost a výdrž. (více na www.eta-campaign.cz ) Prodejce bylo nutné přesvědčit o kvalitách výrobků ETA nejlépe reálnou ukázkou, že nabízené výrobky skutečně hodně vydrží, a že stojí za to doporučovat je svým zákazníkům. Ve speciální testovací laboratoři firmy ETA mohli prodejci při ukázkách nové řady výrobků sami testovat mixér, domácího robota nebo výkonný vysavač. Domů si pak z předváděcích testovacích dnů odnesli balíček materiálů k použití v prodejnách: videa s P. Čtvrtníčkem, produktové listy, archy samolepek "ETA. Testováno pro Čechy a Slováky". Pro domácnosti jsme připravili videa, kde testování prováděl známý komik P. Čtvrtníček. Vtipnou formou se tak mohl divák přesvědčit na microsite s videi o robustnosti a odolnosti výrobku. Zároveň jsme je motivovali k návštěvě prodejen spotřebitelskou soutěží.

Výsledky kampaně:

Téměř ztrojnásobení prodejů ETA spotřebičů prostřednictvím hlavních e-shopů v ČR oproti stejnému období v minulém roce, které vyústilo v totální vyprodání skladů už 14 dní před Vánocemi. Navíc 1,62 mil zhlédnutých videí na YouTube reprezentuje skoro stoprocentní zásah zákazníků z cílové skupiny, kteří se pohybují online. Prodejci byli kampaní zaujati a pobaveni natolik, že sami začali výrobky v prodejních řetězcích propagovat, a navíc se předháněli v tom, kdo bude v seznamu prodejců na webových stránkách ETA první. Sami nasazovali videa na televizory v prodejnách a umisťovali zde dobrovolně POS materiály. Bezplatně rozesílali maily informující o kvalitách spotřebičů ETA na jednotky miliónů svých zákazníků. Díky nasazení prodejců jsme získali naprosto bezplatně obrovský prodejní prostor. Zdroj: ETA

Galerie kampaně