Informace o kampani:
Situace / background:
Český telekomunikační trh se v poslední době začal měnit. Nabídky operátorů se sice staly generickými, ale na druhé straně nastal nástup nových operátorů. Zároveň hospodářská krize vyvinula tlak na příjem obyvatelstva a hledání nejlepší ceny na internetu, platba předem a placení kupony definovali, co znamená výhodný obchod. Základna 02 zákazníků byla v tu dobu pod útokem. Proto se O2 rozhodlo spustit nový věrnostní program – Extra výhody. Výzva byla jednoduchá – jasně demonstrovat, že O2 rozumí svým zákazníkům a jejich potřebám a tím potvrdit, že O2 je správná volba pro svoje zákazníky. Cílem programu Extra výhody bylo ušetřit zákazníkům 66 miliónů korun během 4 měsíců. Extra výhody jsou nový způsob zákaznického odměňování, zohledňující lokální dostupnost služeb. Navíc rychlý nárůst obliby chytrých telefonů znamenal pro O2 velkou šanci vytvořit platformu, na základě které může O2 odměňovat zákazníky dle jejich specifických potřeb. Čerpání je pohodlné, rychlé, bez jakýchkoliv nákladů nebo registrace. Slevy na nákupy jsou po celý rok a to vždy s důrazem na sezonní využití. Klíčové sezonní nabídky – v zimě sleva na vstupenky v lyžařských střediscích, v létě pak sleva na vstup do vodních parků. Extra výhody lze čerpat před EV mobilní aplikaci, SMS, web, mobilní web a formou papírových kuponů.
Cíle komunikace:
Úkolem bylo uvést kampaň Extra výhod, vybudovat povědomí o Extra výhodách a motivovat zákazníky k jejich čerpání KPI’s kampaně: 1. 80 000 stažených aplikací 2. 1 000 000 generovaných voucherů 3. 400 000 vybraných odměn 4. Ušetřit zákazníkům O2 66 000 000 Kč díky různým slevám 5. Zvýšit návštěvnost serveru
www.extravyhody.cz Úkolem bylo přesvědčit O2 zákazníky, že Extra výhody stojí za jejich pozornost a čas, protože odměny získají ihned a tyto jsou zároveň relevatní jejich zájmům a potřebám. Obecně totiž Extra výhody jsou: – Lidské: jednoduché, intuitivní, pro každého k použití – Chytré: slouží svému účelu / vyřešení problému – Hravé: poutavé použítí S cílem maximalizovat dopad a komunikovat rozsah nabídek měla kampaň dva pilíře: 1.. Startovací vlna – září až říjen 2012 2.. Následná zimní vlna – listopad až prosinec 2012
Komunikační strategie:
Měli jsme dvě klíčové komunikační výzvy 1. Motivovat zákazníky, aby čerpali nabídky prostřednictvím Extra výhod. 2. Vzbudit povědomí o programu, vysvětlit jeho užitek, dovést zákazníka ke stažení aplikace a zajistit uživatelskou plynulost použití – tj. Provést zákazníky celou nákupní cestou. Ke zvýšení povědomí o službě jsme použili ATL media. Kladli jsme důraz především na tyto dva faktory: 1. Povědomí – jasně ukázat lidem, co je přínosem Extra výhod, přičemž bylo třeba demonstrovat širokou škálu nabídek, abychom oslovili co nejširší publikum. 2. Použití – cílený přístup, který komunikuje konkrétní nabídky a demonstruje, jak je získat včetně jejich stažení, přičemž specifická media se soustředí na specifické nabídky. Pro posílení vedoucí pozice, musela být naše kampaň velká a epická.
Kreativní strategie:
Naše kreativa adresovala dvě hlavní potřeby, které bylo třeba adresovat: • Proto jsme potřebovali Kreativní nápad, který by představil konkrétní odměny. • A zároveň jsme chtěli demonstrovat, jak Extra výhody zapadají do životů O2 zákazníků, což jsme ukázali prostřednictvím demo produktu, v rámci kterého jsme předvedli nabídky, technologie, a způsob, jakým program Extra výhody zákazníkům šetří peníze. PROPOZICE: Každodenní odměny na dosah ruky I když Extra výhody pracují na různých platformách, rozhodli jsme se program ukázat na tom nejmodernějším – mobilní aplikaci. Tento přístup nám umožnil posílit komunikaci inovativních a technologických vlastností O2. V exekuci jsme použili silné grafické prvky, které fungují na všech komunikačních platformách, včetně partnerských obchodů. Symbolem kampaně se stal neonový PIN, který odkazuje k lokálnímu charakteru celé kampaně. V televizním spotu jsme vizualizovali klíčové sdělení prostřednictvím zvětšeného inteligentního zařízení, které odhaluje svět odměn pro O2 zákazníky. Je to brána do světa výhod a zážitků. Každé toto zařízení je transformováno do obchodu / restaurace / zážitku s aplikací Extra výhody od O2. Jednotlivé zařízení reprezentovaly hlavní partnery Extra výhod a to v průběhu zahajovací vlny McDonalds, Agip, Cinestar, C & A. Zimní vlna uvedla posléze uvedla partnery Sportisimo, AlpinePro, stejně jako slevy na Skipasy po celé zemi. Více než 100 dalších partnerů na místní
Doplňující informace:
Webová prezentace i mobilní aplikace byly navrženy s důrazem na jednoduchost použití. – Od získání vybrané výhody dělí uživatele jen dva kliky. – Nabídky jsou řazeny nejen podle kategorií, ale i vzdálenosti od aktuální polohy uživatele a to jak u mobilní aplikaci, kde je tato funkcionalita klíčová, tak i u webu. – Procházení nabídek nevyžaduje přihlášení – Přihlášení je povinné až pro získání dané výhody, ale i tato funkce je maximálně zjednodušena. Mobilní aplikace po prvním přihlášení ověří identitu uživatele, spáruje ji s daným telefonem, a uživatel už tedy nikdy nemusí procházet tímto procesem opakovaně.
Výsledky:
Důvěrné