Rozpočet:do 1 mio
Ocenění:shortlist
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:04/2021
Česká spořitelna se v rámci dlouhodobého zlepšování image a orientaci na mladší cílovou skupinu rozhodla vstoupit na trh se zcela novou komunikační platformou #silnější. Ta vychází z výzkumu potvrzujícího fakt, že my Češi se spíše podceňujeme, než abychom si věřili. Nová platforma má vzbuzovat ve všech Češích sebevědomí a připomínat jim, že jsou #silnější, než si sami myslí.
Vzhledem k dlouhodobosti platformy bylo důležité soustředit se zejména na její odstartování. Věděli jsme, že pro úspěšný start potřebujeme dostat hlavní sdělení co nejrychleji k co nejvíce lidem, a to navíc v době, kdy kvůli pandemickým opatřením byla veškerá outdoorová shromáždění přísně zakázána. Platforma postavená na podpoře sebevědomí a její start tak představovala ideální příležitost pro vytvoření něčeho velkolepého, čeho si především spontánně všimnou média a nabylé mediální momentum rozšíří naše sdělení mezi širokou veřejnost. To ještě předtím, než o něm začne v rámci své kampaně mluvit sama Česká spořitelna.
Mediální cíle
Mediální zmínky (AVE advertising value equivalent)
Cílem je zaujmout média natolik, aby sama sdílela start komunikační platformy #silnější.
Mediální výstupy v hodnotě (cíl): 1 000 000 Kč.
Dosah
Získanými výstupy chceme zasáhnout určitý počet lidí.
Získaný mediální zásah (cíl): 500 000 lidí.
Pro co největší zaujetí veřejnosti a médií jsme zvolili netradiční strategii. Start platformy jsme se rozhodli udělat pomocí outdoorové události a ačkoliv jsme, s ohledem na omezení související s Covid-19, nezvali lidi na samotnou akci, bylo třeba show navrhnout tak, aby svou jedinečností rychle přilákala pozornost lidí a médií. Zároveň musela být rychle pochopitelná, správně reflektovat sdělení a aktivovat lidi k jejímu organickému šíření.
Základním předpokladem pro zaujetí lidí a médií bylo přijít s něčím, s čím se dosud nikdo v České republice nesetkal. Z toho důvodu jsme si pro outdoorovou událost vybrali unikátní spojení moderní technologie a místa, které pozná každý Čech. 100 dálkově ovládaných dronů a srdce noční Prahy představovali perfektní kombinaci.
Stovka dálkově ovládaných dronů vzlétla nad noční Prahu v synchronizované formaci, která se postupně měnila v dechberoucí několikametrové barevné obrazce zobrazující symboly národní hrdosti. Oblohu rozzářil lipový list, státní vlajka, dvouocasý lev, obrys České republiky a na závěr povzbuzující podpis platformy #silnější.
Česká spořitelna celou akci zprvu nijak mediálně nekomunikovala. Počkala si nejdříve na spontánní mediální momentum vzniklé doslova do pár hodin a až potom spustila svou komunikaci.
Doplnit
do 1 mio
Dronová show splnila a dokonce překonala očekávané výsledky. Celou akci popisovala nejrůznější digitální média jako je např. idnes.cz, seznamzpravy.cz, zive.cz, blesk.cz, cnn.iprima.cz, a další. Zároveň dronovou show zmínila ve svých hlavních zprávách komerční televize Nova, v rámci svých pořadů se jí pak formou reportáží věnovala i Prima.
Jeden z nejvíce sledovaných hudebních interpretů na sociálních sítích, Ben Cristovao, který jel autem kolem, byl celou akcí natolik zaujat, že spontánně natočil a bezplatně umístil video z dronové show na svůj profil na sociálních sítích. Událost na místě natočilo a sdílelo pod příslušným hashtagem (#silnejsi) na sociální media mnoho náhodných kolemjdoucích.
Mediální cíle
Mediální zmínky (AVE advertising value equivalent)
Cílem je zaujmout média natolik, aby sama sdílela start komunikační platformy #silnější.
Cíl: Mediální výstupy v hodnotě 1 000 000 Kč.
Dosaženo: Mediální výstupy v hodnotě 2 315 000 Kč
Cíl jsme překonali o více než 131%!
Zdroj: Mediální agentura WM, přepočet médií dle ceníků
Dosah
Získanými výstupy chceme zasáhnout určitý počet lidí.
Cíl: Získaný mediální zásah 500 000 lidí.
Dosaženo: Získaný mediální zásah 1 168 900 lidí.
Cíl jsme překonali o více než 230 %!
Zdroj: Mediální agentura WM, přepočet médií zásahu
Viz. Příloha 1 - Graf
Citace klienta:
„Úspěšnost outdoorové události předčila naše očekávání a ukázala nejen nám, že Česká spořitelna může vytvářet i netradiční formy komunikace, které ji získají spontánní mediální přesah a budou relevantní i pro mladé lidi. Jsme rádi, že jsme mohli v naši zemi realizovat první velkou dronovou show.“
Monika Hovorková, Brand Lead l Česká spořitelna
Vzhledem k výsledkům můžeme říci, že jsme správně zvolili formu události a získali až nečekaný zájem médií. České spořitelně se tak povedlo odstartovat komunikační platformu stylem, který v této republice nemá obdoby. Zároveň jsme Čechy přiměli se na chvíli zastavit, pohlédnout k obloze a uvědomit si, že jsou #silnější, než si myslí.