Situace / Výzva (max. 200 slov)

Tipsport se jako sázková společnost převážně věnuje sportovním kurzovým sázkám. Z tohoto důvodu primárně cílí na sportovní fanoušky. Politické sázky pro nás byly příležitostí vykročit z našeho primárního segmentu, oslovit novou, širokou cílovou skupinu a získat v ní nové klienty. To nám umožnilo přijít také s kreativou, která vyčnívá nad tonalitu naší běžné komunikace. Výzvou bylo maximálně využít data, která máme díky chování sázejících k dispozici.

Cíle (max. 100 slov)

Cílem projektu bylo výrazně posílit pověst Tipsportu jako experta na politické sázky, informovat ne-sázející veřejnost o možnosti vsadit si na prezidentské volby, oslovit zcela novou cílovou skupinu a získat nové klienty. Kombinací originálního PR a marketingové kampaně jsme cílili na nejširší dospělou veřejnost s důrazem na ty, kteří dosud nesázeli.

Strategie (max. 300 slov)

Strategie
Rozšíření všeobecného povědomí o značce Tipsport a o kurzovém sázení především mezi tu část veřejnosti, která není sportovně zaměřena. Sdělení srozumitelné cílové skupině, která nemá zkušenost nebo povědomí o kurzovém sázení. Zcela dominantní uchopení tématu prezidentských voleb v rámci segmentu sázkových společností. Využití nových, netradičních kanálů, které jako sázkovka v kampaních obvykle nevyužíváme. A především: originálním způsobem maximálně využit data, která máme díky chování sázejících k dispozici.

Cílová skupina
PR - široká veřejnost, ne-sázkaři, muži i ženy se zájmem o politické dění, mainstreamoví novináři.
Marketing - dospělí muži, 25 – 55 let, širší skupina se zájmem o politiku, střední a vyšší vzdělání, spíš městský člověk s nadprůměrným příjmem.

Insight
Skrze kurzové sázky a obrovský počet vsazených tiketů dokážeme velmi přesně predikovat výsledky voleb. Prostřednictvím důležitého celospolečenského tématu vyvoláváme zájem o princip kurzového sázení u široké populace – nesázkařů, případně u těch, kteří se nezajímají o sport.

V PR rovině byla zásadním prvkem komunikace faktu, že dokážeme velmi přesně předpovědět výsledky prezidentských voleb. Odkazovali jsme na velmi přesné predikce z předchozích prezidentských i parlamentních voleb na Slovensku i parlamentních voleb v ČR. Zdůrazňovali jsme, že ve srovnání s klasickými výzkumnými agenturami pracujeme s řádově větším vzorkem. Vrcholem kampaně bylo uspořádání TK, na níž jsme oznámili přesné výsledky hlasování týden před volbami. Zájem médií o naše predikce trval i dál - obratně jsme využívali toho, že pro komunikaci sázkařských trendů neplatí volební embargo. S našimi živými kurzy jsme se proto dostali i do volebních vysílání a debat. Mediální dosah PR kampaně nám ještě prodloužil kandidát Babiš, který na svém Twitteru uveřejnil výzvu, aby si na něj lidé vsadili u konkurenční společnosti. Náš komentář k tomuto neetickému počínání jsme poskytli desítkám médií, náš zástupce byl jediným hostem Devadesátky ČT k tomuto tématu.
V marketingové rovině byl klíčovým principem přepočet kurzů na procentuální šance na zvolení a kontinuální komunikace těchto šancí v rámci kampaně. Postup byl velmi úspěšný a získali jsme díky němu silnou pozornost médií i veřejnosti.
Stávajícím zákazníkům jsme nabízeli rozšíření spektra sázkových příležitostí nad rámec sportu díky zajímavému celospolečenskému tématu. Nové zákazníky jsme oslovovali prostřednictvím našeho headlinu, který deklaroval, že dopředu víme, jak dopadnou volby. Následně jsme jim na kampaňové microsite celý princip velmi jednoduše a názorně vysvětlili, dali jim možnost se zaregistrovat a také poskytli bonus na první sázky.

Kreativní a mediální strategie (max. 300 slov)

Zásadní výzvou pro nás v PR rovině bylo přesvědčit mainstreamové novináře a velká média o relevanci našich predikcí - tedy překonat stereotypní představy o sázkových společnostech. Rozšířit povědomí o Tipsportu jako o firmě zaměstnávající mj. desítky absolventů matfyzu, stovky matematiků, analytiků a dalších specialistů z celé Evropy. Seznámit novináře se šíří našeho expertního zázemí, know-how i technologických možností např. ve srovnání s klasickými výzkumnými agenturami.
V marketingové rovině bylo velkou výzvou zvolit kreativu, která bude zcela jasně vystihovat jednotlivé kandidáty, ale bude minimalizovat rizika spojená s porušením osobnostních práv. Zvažovali jsme různé přístupy pro ztvárnění kandidátů - fotografie, podobizny, symboly. Nakonec jsme zvolili podobizny hlav kandidátů vykreslených z čísel, procent a grafů. Pro první kolo byli na klíčovém vizuálu tři hlavní kandidáti s největší šancí na zvolení. Pro druhé kolo jsme vizuál dramatizovali a hlavní kandidáti byli částečně otočeni proti sobě a vizuál byl také rozdělen barevně na dvě „poloviny“. Tato barevnost odpovídala našim kódům značky, což také podpořilo propojení kampaně se značkou. V rámci jednotlivých formátů jsme u hlav kandidátů pracovali s uvedením procentuálních šancí na zvolení. Ve finále kampaně (v době shodné s moratoriem) jsme tuto procentuální hodnotu nahradili vypsanými kurzy. Claimem kampaně bylo tvrzení, že "Známe příští hlavu státu".

Mediatypy – 360 komunikace:
• TV spot 20“ + sponzoringové formáty
• OOH – Praha + 13 krajských měst, vždy 2-3 nejlepší plochy + CLV (na BB a digi CLV jsme přelepovali aktuální kurzy a % odhad počtu získaných hlasů)
• Print – inzerce vč. redakční spolupráce
• On-line – display reklama, PPC, Facebook Ads, Affiliate bannery, Sklik, Google Ads,
• HbbTV
• Speciální formáty: předvolební studia (Seznam HP exclusive, Mafra, CNC, DVTV), podcasty, debaty s kandidáty ve 2. kole
• Volební microsite
• Přímá komunikace s novináři, tisková konference, tiskové zprávy s kurzy

Z klasických billboardů, tedy z tradičního volebního offline nosiče, jsme udlělali "online medium" tím, že jsme plochy denně přelepovali aktuálními kurzy a percentuálně predikcí výsledku voleb.

YouTube: Hlavní záměr a měřitelný cíl

Nasadili jsme 20“ kreativu pro 1. i 2. kolo voleb skrze Youtube Ads s cílením na umístění (zpravodajské weby), témata (prezidentské volby), retargeting. Hlavním cílem byly první dotace = registrace nového klienta a vklad na herní účet.

YouTube: Funkce a možnosti

YTB Ads, retargeting.
https://www.youtube.com/watch?v=bz4PlBRLWyU
https://www.youtube.com/watch?v=ow0DEViTkew

YouTube: Dosažení cílů

Tento kanál byl v rámci kampaně top zdrojem prvních dotací (registrací a vkladů na hráčská konta).

Doplňující informace (max. 200 slov)

Tipsport zná výsledky voleb ještě předtím, než proběhnou. Ze statisíců podaných tiketů dokážeme několik dní před hlasováním přesně předpovědět, jak to dopadne. Před 1. kolem prezidentských voleb jsme uspořádali tiskovou konferenci, na níž jsme novinářům oznámili příští hlavu státu. Vůbec poprvé jsme PR kampaň podpořili i rozsáhlou a nápaditou kampaní reklamní. Naše oznámení vzbudilo mimořádný mediální zájem, kurzy Tipsportu se objevovaly v redakčním prostoru napříč médii, byli jsme citováni častěji než klasické výzkumné agentury. Hlavní bookmaker Tipsportu Pavol Boško byl hostem řady pořadů v mainstreamových médiích. Podařilo se nám jeho i Tipsport etablovat do role volebního experta. A především: získali jsme desítky tisíc nových klientů.

Výsledky (max. 5 stran)

Dosáhli jsme historického rekordu v počtu prvních dotací. Téma prezidentských voleb jsme si zcela přivlastnili. A to nejen v segmentu kurzového sázení. V lednu jsme se stali největším inzerentem v rámci Facebook Ads. V rámci TVC jsme dosáhli Reach 1+ 85,5%, Reach 3+ 72,7% a OTS 13,9.
Česká média v redakčním zpravodajství citovala ve volebním měsíci naše predikce častěji než předvolební průzkumy. Tipsport se pro novináře stal expertem na odhady volebních výsledků.

Videa kampaňe

Galerie kampaně