Ročník: Ročník 2025
Agentura:KBC Global Services Czech Branch
Klient:KBC Global Services Czech Branch
Kategorie:Dlouhodobé budování značky & integrace & partnerství
Rozpočet:< 5 mio
Ocenění:nezadáno
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:01.10.2022
01.10.2022
ANO
NE
KBC Global Services otevřela v Brně pobočku v roce 2011 jako centrum sdílených služeb pro belgickou KBC Group. Do budování značky zaměstnavatele se neinvestovalo a obsazovaly se převážně administrativní role.
V roce 2020 má ČR nejméně pohyblivý pracovní trh z celé EU, lidé méně riskují a nejsou ochotní měnit práci. V roce 2021 se vše propisuje do reality KBC Global Services. Počet obsazovaných rolí se zvyšuje o 150%, nahoru jde i komplexnost obsazovaných rolí a počet kandidátů klesá o 20% na každou obsazovanou pozici. Díky strategii KBC Group - Digital First, jsou mezi konkurenty i IT firmy. Brno se pyšní množstvím tech start-upů, které nabízejí špičkové technologie a rychlý pivoting nápadů. Nejvyšší prioritou KBC Group je ale bezpečnost. Proto systémy a technologie, se kterými pracujeme, nepatří mezi top-notch a zavádění novinek může působit zdlouhavě.
Vše vede v roce 2022 ke startu budování lokální značky zaměstnavatele. Začínáme doslova na zelené louce. Rozšiřujeme interní komunikační tým, definujeme lokální USP, tenderujeme kreativní a mediální agenturu a vyrážíme na cestu k srdcím i hlavám našich kandidátů.
Tato přihláška shrnuje, jak jsme dokázali během 4 let zvýšit o 200% průměrný měsíční počet přijatých životopisů a zvýšit znalost i atraktivitu značky zaměstnavatele u naší cílové skupiny.
Dlouhodobý komunikační cíl:
Nastavit dlouhodobou, jasně odlišitelnou a konzistentní komunikaci, která bude atraktivní pro cílovou skupinu.
Brand awareness:
Zvýšit podpořenou znalost KBC Global Services Y2Y v JMK o 1pb.
Zvýšit Y2Y atraktivitu značky o 10+ % u cílové skupiny v JMK v porovnání s ostatními Business Services centry.
Získat u cílové skupiny asociace spojené s pojmy: work-life balance, práce kde se můžeš cítit dobře, šance pro mladé lidi.
Interní podpora a důvěryhodnost – Snížit fluktuaci u nově nastoupených zaměstnanců o 1%, zvýšení počtu doporučených zaměstnanců.
Náborové cíle:
Y2Y Růst přijatých CVs o 20%.
Snížení Y2Y fluktuace u nových nástupů o 1%.
VŠICHNI
KBC je práce, kde vám bude dobře – to byla mantra, kterou jsme se rozhodli vštípit do hlav naší cílové skupiny a každý rok posunout, jak vnímají práci a pocity s ní spojené. Věděli jsme, že nechceme komunikovat způsobem „máme práci – přidej se k nám“. Naší strategií bylo pracovat s jejich nadějemi a obavami a zvýšit tak atraktivitu a důvěryhodnost značky.
Po analýze cílových skupin jsme postupně reagovali na 4 klíčové obavy:
1. Obava z práce v angličtině – podporou sebevědomí kandidátů.
2. Obavy z práce v korporátu – bořením mýtů o práci v korporátu.
3. Únava z výkonnostního prostředí v IT firmách – prostředím, ve kterém je work-life balance základ.
4. Strach ze změny práce – nabídkou přesednout na lepší pracovní místo pro lepší život.
V první fázi jsme komunikovali převážně k cílové skupině 1 (Startuju). Z průzkumů jsme věděli, že jejich největší obavou je komunikace v angličtině. V první kampani jsme položili základy pečující komunikace a představili se jako zaměstnavatel, který se startem pomůže.
O rok později jsme potřebovali zasáhnout i cílovou skupinu 2 (Potřebuju restart). Zjistili jsme, že s prací ve velké firmě mají spojené různé mýty. Rozhodli jsme se je zbořit a díky tomu zvýšit atraktivitu KBC v jejich očích a spojit značku s pozitivními asociacemi.
Na pomezí let 2023 a 2024 se ukázalo, že potřeba IT pracovníků s rostoucí digitalizací a automatizací bude neustále růst. Focus group s kolegy ukázala, že má smysl komunikovat k těm, kteří jsou již unavení prostředím zaměřeným čistě na výkon a chtějí lepší work-life balance. Vsadili jsme na tuto kartu – připomínat čas s rodinou a vynechat zmínky o technologiích.
Závěrečnou výzvou roku 2025 byla neochota lidí pohnout se z místa, které nemají rádi. KBC jsme zhmotnili jako modrou, pečující židli, která nabízí možnost přesednout tam, kde lepší místo znamená lepší život.
YouTube je pro nás zásadní pro budování Brand awareness. S videi jsme začali pracovat v roce 2023 u kampaně Bořičů mýtů, následně v naší nejnovější kampani Lepší místo, lepší život. Videa nám dovolily vyprávět příběh, budovat asociace spojené se značkou KBC Global Services a přiblížit ji potenciálním kandidátům. Díky tomu, že jsme do videí vždy zapojili zaměstnance, šířily se videa kromě placené reklamy i skrze jejich sociální sítě.
Naší strategií bylo vždy představit HERO video kampaně, které představuje hlavní nosnou myšlenku kampaně vcelku, a následně z něj udělat krátké 6, 10, 15 a případně 20 sekundové sestřihy, které sponzorujeme.
V roce 2023 jsme spouštěli první YouTube kampaň zaměřenou na Boření pracovních mýtů. Hlavním cílem byla Brand Awareness, proto jsme využili odpovídající optimalizaci.
Cílem bylo získat:
1,2 mil. impresí
1,2 tis. kliků
CTR 0,10%
V roce 2024 bylo naším cílem vybrat nejúspěšnější videa o Boření mýtů z roku 2023 a spouštět je postupně v průběhu druhé poloviny roku na YouTube. Optimalizovali jsme na Traffic a využívali i remarketingu.
Cílem bylo získat:
2,4 mil. impresí
2,4 tis. kliků
CTR 0,10%
V roce 2025 jsme spustili kampaň Lepší místo, lepší život. Rozhodli jsme se kombinovat optimalizace a střídat optimalizaci na Awareness a na Traffic a využívat zároveň i remarketing.
Cílem bylo získat (za celé období kampaně – 8 měsíců)
2,5 mil. impresí
2,5 tis. kliků
CTR 0,10%
Dlouhodobě využíváme formáty Bumper, Trueview a Non-skippable. Dále kombinaci optimalizací na Awareness a Traffic. Využíváme i remarketing.
2023:
1,8 mil. impresí
2,9 tis. kliků
CTR u Non-skippable formátu 0,26%, u Bumperu 0,09% a TrueView 0,05%.
VTR 59,34%
2024:
4,4 mil. impresí
4. tis. kliků
CTR u Non-skippable formátu 0,04%, u Bumperu 0,17% a u Trueview 0,04%.
VTR proti minulému roku vzrostlo na 65,70%
2025 (04-06):
2,3 mil. Impresí
2,3 tis. kliků
CTR u Non skippable 0,16%, u Bumperu 0,05% a u Trueview 0,05%.
VTR je 61.28%
< 5 mio
Díky konstantní a konzistentní komunikaci jsme dosáhli předem stanovených dlouhodobých cílů a některé jsme i předčili. Průměrný počet kandidátů na pozici vzrostl v posledních 4 letech o 200%, atraktivita značky KBC Global Services u cílové skupiny v JMK meziročně vzrostla o 22% a podpořená znalost o 2%. Interní podpora zaměstnanců meziročně roste ve zvyšujícím se počtu doporučovaných kandidátů.