Ročník: Ročník 2025
Agentura:Lineart
Klient:Hopi Holding
Kategorie:Marketing Innovation / Business Solutions
Rozpočet:10 - 20 mio
Ocenění:nezadáno
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:01.06.2024
01.06.2024
ANO
NE
Tržní podíl značky Hollandia v hodnotě vytrvale mírně klesal od 6/2022. Značka Hollandia byla v myslích etablována primárně jako Hollandia selský bílý jogurt. To ji omezovalo možnosti rozvoje mimo tento segment a zároveň v tomto ohledu Hollandii vystavovalo tlaku všech konkurentů.
Hlavní výzvou bylo zvrátit trend trvale klesajícího tržního podílu pomocí nové propozice značky, která se promítla primárně do rebrandingu značky a inovací s důrazem na ochucené jogurty. Zároveň bylo potřeba značku připravit na rozvoj i mimo kategorii jogurtů.
Cíl A: Obrat v trendu vývoje tržního podílu značky v hodnotě (H1/2025 vs. H1/2024): + 0,2 p.b.
Cíl B: Růst tržního podílu v hodnotě v segmentu ochucených jogurtů: min. na hodnotu 4,4 % (tržní podíl v Kč - nejvyšší hodnota od H2/2022)
Cíl C: Zlepšení výkonnosti v místě prodeje – rotace (tržby/vážená distribuce) nejprodávanějších produktů s min. váženou distribucí 50 %, porovnání H1/2025 vs. H1/2024: min. + 15 %
Cíl D: Posílení nového klíčového atributu značky (inovativní a moderní):
min. + 3 p.b. (signifikantní zlepšení, porovnání 2. vlny měření vs. 1. vlna měření)
ŽENY
Díky analýze symbolů značky a kategorie na úrovni nevědomých spotřebitelských potřeb jsme pochopili:
1, Jaké potřeby a symboly jsou určující pro kategorii a konkrétní význam jednotlivých symbolů na obale.
2, Jak vnímají spotřebitelé značku a na čem můžeme stavět (přírodnost, kvalita, originalita a částečně průkopnictví a inovativnost)
3, Jaké atributy značku brzdí - (selský, tradiční)
4, Jaké atributy potřebujeme přidat a posílit pro růst (současný, originální).
Na tomto základě jsme navrhli výraznější posun značky od selskosti (která tahala značku do minulosti a je navíc kategoriální atribut) k posílení atributu originality (vnímání značky, chuťový profil, produkt, komunikace). Tento posun také reflektoval možnost roztažení značky od bílého selského jogurtu skrze více kategorií a to mimo kategorii jogurtů.
10 - 20 mio
Všechny výsledky jsou uvedeny v sekci neveřejné.