Datum zveřejnění kampaně

01.06.2024

Originální koncept

ANO

Podílela se AI na tvorbě kampaně?

NE

Situace / Výzva / Kontext (max. 200 slov)

V sezoně 2024/25 se Slavie rozhodla nakopnout svůj brand skrz novou platformu Zažij sílu Slavie. Klíčovou roli v této výzvě hrály sociální sítě jako nejdůležitější komunikační kanál sportovního klubu.
Díky socialu můžeme zůstávat s fanoušky v kontaktu i mimo zápasy, vtahovat je hlouběji do dění uvnitř klubu, zapojovat do aktivit, systematicky s nimi budovat vztah a tak přinášet skvělý brand experience i mimo stadion. To bylo pro nás, nejoblíbenější klub ve čtyřech krajích (ze kterých ani jeden není Praha) zásadní. Spousta fanoušků to má na stadion daleko, o to víc s nimi musíme komunikovat mimo něj. A pokud se nám navíc fanoušky podaří aktivovat skrz digitál, zvyšujeme šance, že je pak potkáme i na stadionu.
Živá fanouškovská základna nepřitahuje jen další fanoušky, ale i partnery. Sociální sítě a další digitální kanály týmů patří mezi rozhodovací faktory, podle kterých partneři vyhodnocují atraktivitu spolupráce s klubem a jejich fanoušky. Zásah, interakce a schopnost bavit a spojovat komunitu jsou ukazatele, které přímo ovlivňují hodnotu partnerství. Pokud jsme chtěli být pro potenciální nové sponzory atraktivnější než naše konkurence, museli jsme najít způsob, jak naše profily oživit.
Výzva byla jasná. Přestat být jen zpravodajským kanálem, který informuje fanoušky o dění v klubu. Museli jsme se stát fotbalovým media-housem, který dokáže budovat zásah, komunitu i značku.

Zdroje:
Kantar (2021). Identifikace fanouška

Cíle (max. 100 slov)

CÍLE PRO KLUBOVOU APLIKACI
- Zvýšit počet stažení klubové aplikace o 20 %
- Zvýšit počet aktivních uživatelů o 20 %

CÍLE PRO SOCIÁLNÍ SÍTĚ
- Zvýšit počet sledujících napříč profily o 20 %
- Zvýšit engagement napříč profily o 20 %
- Zvýšit průměrný měsíční organický zásah napříč profily o 20 % (mediální ekvivalent inkrementálního organického zásahu v nové sezóně, který nám pokryje produkční náklady vynaložené na social media)

CÍLE PRO DIGITÁLNÍ KOMUNIKACI
- Aktivovat fanoušky mimo hlavní události sezóny jako derby nebo evropské zápasy

KOMUNIKAČNÍ CÍLE
- Stát se nejsilnějším fotbalovým brandem u nás na základě metrik v Behavio Trackingu
- Zvýšit zmínky v médiích o Slavii o 20 % a zlepšit jejich sentiment o 30 %

BEHAVIORÁLNÍ CÍLE
- Zvýšit návštěvnost stadionu na hranici jeho kapacity

KOMERČNÍ CÍLE
- Zvýšit fanouškovské, sponzorské a CSR příjmy o alespoň 50 % YoY a zajistit tím dlouhodobý stabilní růst klubu (kromě samotného ticketingu, který naráží na kapacitní omezení současného stadionu).

Dominantní obecné cílení kampaně (obecná cílová skupina)

VŠICHNI

Insights / Strategie (max. 300 slov)

Čeští fotbaloví fanoušci fotbalem žijí každý den a jeden nebo dva zápasy týdně jim zkrátka nestačí 1. Tento nenaplněný hlad po fotbale byl naším klíčovým insightem. Fanoušci chtějí být se Slavií v kontaktu nepřetržitě. Proto jsme se rozhodli jim ho nabídnout prostřednictvím sociálních sítí a klubové aplikace.
Na začátku nové sezony jsme tuto potřebu přetavili do nové brandové platformy “Zažij sílu Slavie”. Její poselství bylo jasné: síla Slavie tkví v energii, kterou všichni na zápase tvoří a která propojuje fanoušky i mimo hřiště. Digitální prostředí bylo ideálním místem, jak tuto sílu fanouškům předávat. Na to jsme ale museli změnit náš přístup.
Nestačilo už fungovat jako zpravodajský kanál. Posunout jsme se museli na 3 úrovních.

OD INFORMAČNÍHO SERVISU K RELEVANTNÍMU OBSAHU

Informace nám předtím stačilo podávat všem stejně. Při budování vztahu je ale klíčové, že fanoušci nejsou homogenní skupina. Liší se věkem, zájmy i životním stylem 3. Proto jsme fotbal začali propojovat s jejich koníčky a každodenním životem. Mladší fanoušky jsme oslovili aktivitami, které odpovídaly jejich preferencím, zatímco starší mohli zůstat u tradičnějšího obsahu. Tím jsme klub přiblížili nové generaci a zároveň si udrželi tu stávající.

OD INFORMAČNÍHO SERVISU KE ZNAČCE S VLASTNÍMI TÉMATY

Abychom měli dlouhodobě atraktivní komunikaci, bylo nutné, abychom se přestali spoléhat jen na věci, které se dějí okolo nás. Role naší komunikace byla reaktivní a pouze popisovala aktuální dění. Vytvářením vlastních témat jsme získali možnost určovat tempo komunikace podle sebe, ne podle kalendáře zápasů. Díky tomu jsme dokázali být s fanoušky v kontaktu kontinuálně, držet jejich pozornost a systematicky budovat vztah se značkou.

OD INFORMAČNÍHO SERVISU K AKTIVNÍ FANOUŠKOVSKÉ PLATFORMĚ

Historicky nám stačilo, že fanoušci náš obsah a komunikaci jen konzumovali. Silná komunita vzniká interakcí. Proto jsme připravovali projekty a aktivity, do kterých se fanoušci mohli zapojit a stát se součástí značky. Z pasivního publika jsme tak postupně budovali aktivní komunitu, která se Slavií žije každý den.

Zdroje:
Český rozhlas, Radiožurnál (2022). Jaký má být fotbal 21. století? Míň byznysu, víc udržitelnosti, doporučuje ekonom. https://radiozurnal.rozhlas.cz/jaky-ma-byt-fotbal-21-stoleti-min-byznysu-vic-udrzitelnosti-doporucuje-ekonom-8619181

Seznam Zprávy, Martin Vait (2025). Co dnes znamená být sparťanem a slávistou. Fanoušků přibývá, ale rozdíly slábnou. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sport-fotbal-co-dnes-znamena-byt-spartanem-a-slavistou-fanousku-pribyva-ale-rozdily-slabnou-271441

Canvas8 (2024). How are Gen Zers approaching sports gambling?
https://www.canvas8.com/library/reports/2024/10/08/how-are-gen-zers-approaching-sports-gambling?_lcCk=f8b95ce263dbf0f71e42de3d9762a9fc

Uvedení strategie do praxe/kreativní a mediální řešení

OD INFORMAČNÍHO SERVISU K RELEVANTNÍMU OBSAHU

Fotbal zůstal jádrem, ale systémově jsme ho propojovali s tím, co fanoušky baví. Pro mladší generace jsme přenesli Slavii do herního světa – jako první český fotbalový klub jsme měli dresy jako oficiální skiny v Robloxu. V Minecraftu jsme zase měli realistický Eden včetně plachty "Zažij sílu Slavie". Ve fanzóně si návštěvníci zahráli s členy Warhorse Studio kostky jako v Kingdom Come Deliverance II. Přestup japonské posily Daikiho Hashioky jsme zpracovali v designu populární hry Pokémon.

Zacílili jsme i na hudební fanoušky. Smack One s Tony P nahráli v Edenu hodinový DJ set, Mat213 s partnerem Pumou vytvořili song s hvězdným záložníkem Christosem Zafeirisem. Tyto hudební kreace byly dostupné na našich sociálních sítích, YouTube a Spotify.
Pro ty největší fotbalové nadšence jsme příchod Vasila Kušeje oznámili v nejoblíbenějším sportovním podcastu Kudy běží zajíc. Přestup Youssoupha Sanyanga jsme zdokumentovali i včetně záběrů z reálného vyjednávání mezi kluby a publikovali na YouTube. V závěru sezóny jsme zveřejnili 90minutový sportovní dokument o vítězném tažení za domácím titulem na streamovací platformě Oneplay.

OD INFORMAČNÍHO SERVISU KE ZNAČCE S VLASTNÍMI TÉMATY

Sociální sítě nemohou žít jen z přestupů, evropských pohárů a derby. Vytvořili jsme vlastní vrcholy sezóny intenzivně promované digitálními kanály. I díky Síle Slávie, kterou jsme aktivovali na sociálních sítích, se nám podařilo vytvořit "Zápas roku" z domácího utkání proti Karviné nebo "Výjezd roku" z venkovního utkání proti Olomouci – zápasů, které po sportovní stránce nebyly trháky.

OD INFORMAČNÍHO SERVISU K AKTIVNÍ FANOUŠKOVSKÉ PLATFORMĚ

Úspěch fanouškovských aktivací závisel na jejich viditelnosti na digitálních kanálech. Daruj sílu Slavie a spolupráce s Fuck Cancer ukázaly, že umíme fanoušky aktivovat pro dobrou věc. Pro netrpělivé příznivce jsme připravili WOWchery jako předprodej nových dresů na příští sezónu. A ve spolupráci s Českou spořitelnou jsme vydali sérii speciálních slávistických virtuálních karet pro ty největší srdcaře.

Zdroje:
Slavia (2025). Slavia vstupuje do světa Robloxu. https://www.slavia.cz/article/23230-Slavia-vstupuje-do-sveta-Robloxu
Podcast Roku (2025). Výsledky. https://www.podcastroku.cz/#vysledky

Doplňující informace (max. 200 slov)

Je nutné podotknout, že značka velikosti Slavie byla samozřejmě velmi aktivní i v tradičních kanálech, nejen v digitálním prostředí a na sociálních sítích. Nejdůležitější část produktu, který nabízíme (fotbalové utkání) mnoho diváků sledovalo nedigitálně – tedy přímo na stadionu nebo na svých televizních obrazovkách.

Ačkoliv jsme během roku využívali komplexní komunikační mix, sociální sítě a mobilní aplikace patřily mezi nejexponovanější touchpointy slávistického fanouška s klubem. Právě sociální sítě a digitální kanály se signifikantně podílely na výsledné efektivitě komunikace, kterou budeme demonstrovat v následující části přihlášky. Jak? Vždy hrály zásadní roli při odkomunikování aktivit, které Slavia během sezóny pro fanoušky realizovala.

V rámci výsledků tak uvádíme metriky, které přímo demonstrují efekt sociálních sítí v nejvyšší možné izolaci. Současně také ale uvádíme celkový dopad realizovaných projektů napříč sezónou. Bez efektivní práce se sociálními sítěmi by se o nich těžko někdo dozvěděl a míra zapojení fanoušků by tak byla pravděpodobně podstatně nižší.

Rozpočet

20 - 30 mio

Výsledky

CÍLE PRO KLUBOVOU MOBILNÍ APLIKACI:

Aplikaci jsme uvedli až během sezóny 23/24

Cíl: Zvýšit počet stažení klubové aplikace o 50 %

Po sezóně 23/24 – 50 000 → 24/25 – 90 000 (nárůst o 80 %)

Cíl: Zvýšit počet aktivních uživatelů o 50 %

Po sezóně 23/24 – 19 000 → 24/25 – 40 000 (nárůst o 110,5 %)

Co se týče práce se slávistickou aplikací, podařilo se nám úspěšně splnit oba naše cíle. Naše očekávání v počty nových i aktivních uživatelů jsme výrazně překročili.

CÍLE PRO SOCIÁLNÍ SÍTĚ:

Sociální sítě srovnáváme také jen se sezónou 23/24, jelikož jsme přidali TikTok a Threads, a tím pádem pouze v rámci sezóny 23/24 srovnáváme stejný počet social media profilů jako v sezóně 24/25.

Cíl: Zvýšit počet sledujících napříč profily o 20 %

Po sezóně 23/24 – 716 000 → Po sezóně 24/25 – 855 000 (nárůst o 19,4 %)

Cíl: Zvýšit engagement napříč profily o 10 %

Po sezóně 23/24 – 3 750 000 → Po sezóně 24/25 – 4 200 000 (nárůst o 12 %)

Cíl: Zvýšit průměrný měsíční organický zásah napříč profily o 25 %

Během sezóny 23/24 – 40 000 000 měsíčně → Během sezóny 24/25 – 60 000 000 měsíčně (nárůst o 50 %)

Při třicetikorunovém CPM je hodnota našeho organického měsíčního dosahu 1 800 000 korun. Jen inkrementální nárůst mezi sezónami má hodnotu 600 000 korun každý měsíc.

Vytyčené cíle v počtu růstu sledujících a jejich engagementu napříč našimi social media profily se nám podařilo víceméně naplnit. Největší posun byl v té nejdůležitější metrice ze všech, a to v průměrném měsíčním organickém zásahu. Na základě toho hodnotíme růst našich profilů velmi pozitivně.

Zdroje:
Meta Business Suite, 2023–2025
YouTube Studio, 2023–2025
TikTok Business Center, 2024 & 2025

CÍLE PRO DIGITÁLNÍ KOMUNIKACI:

Cíl: Aktivovat fanoušky mimo hlavní události sezóny jako derby nebo evropské zápasy

Launch platformy

Představení naší nové platformy mělo za úkol nastavit laťku po zbytek sezony. Na představení „Zažij sílu Slavie" a premiéru brandového spotu jsme pozvali fanoušky do Edenu. Naplnili jsme tribunu Sever i část tribuny Františka Pláničky – přišlo téměř 6 000 fanoušků.

Zápas roku

Z utkání s Karvinou jsme udělali marketingový „zápas roku". Několik desítek fanoušků hostujících jsme přesunuli do vyšších ochozů a sektor hostů obsadili našimi fanoušky. Vzniklo tak největší choreo v historii českého fotbalu s 19 250 diváky. Sportovně nezajímavý zápas se dostal do centra pozornosti všech hlavních médií (ISportu, IDnesu, CNN Prima News, iRozhlasu, Seznam Zpráv, Sport.cz nebo TN.cz) a měl nejvyšší NPS (95) ze všech měřených utkání sezóny.

Výjezd roku

Neatraktivní výjezd do Olomouce jsme pojali jako „Výjezd roku". Domácí uvolnili celou tribunu s 3 871 místy, kterou slávisté vyprodali. Do Olomouce přijelo přes 4 000 slávistických fanoušků, kteří vytvořili téměř domácí atmosféru s pěti celo tribunovými chorei.

Daruj sílu Slavie

Pro podporu dárcovství krve jsme poprvé nastoupili v bílých dresech bez červené barvy. Kampaň vygenerovala 339 příspěvků se 1 056 000 reakcemi a 25 681 878 impresemi. V médiích vzniklo 178 výstupů s více než 28 000 000 přečtení. Zaregistrovalo se 832 dárců, během kampaně darovalo krev 308 prvodárců a 4 415 dárců včetně 24 hráčů a 67 zaměstnanců klubu.rev 308 prvodárců a 4 415 dárců včetně 24 kmenových hráčů Slavie Praha a 67 zaměstnanců klubu.

Zažij sílu Slavie x Fuck Cancer

Zápas s Baníkem jsme věnovali boju proti rakovině. Dermatologická vyšetření ve fanzóně odhalila 3 podezření na melanom, 10 předstupňů melanomu a další nálezy. Vyšetřilo se více než 120 osob včetně hráčů a zaměstnanců. Vyšetření odhalilo onkologické onemocnění člena představenstva Tomáše Bůžka, které bylo včas zachyceno.

Síla mistrů

Platforma vyvrcholila oslavami titulu „Zažijte sílu mistrů" s 26 000 fanoušky v Edenu (naplnili jsme stadion i fanzónu na maximumú a koncertem MAT 213, Hrdaka Brata a Smacka One. S Českou spořitelnou jsme vydali mistrovskou edici virtuálních karet – během sezóny si je sjednalo 30 000 fanoušků.

Zdroje:
https://www.slavia.cz/article/22005-Zazij-silu-Slavie-Start-sezony-ve-Fortuna-Arene
https://isport.blesk.cz/clanek/fotbal-chance-liga-rocnik-2024-25/454438/zapas-roku-v-edenu-nejvetsi-choreo-v-ceskem-fotbale-kouc-se-chtel-divat.html
https://prazsky.denik.cz/fotbal-prvni-liga/sk-slavia-praha-fanousci-ultras-olomouc-sever-video-foto-choreo-sigma-andruv.html
https://www.idnes.cz/fotbal/prvni-liga/dobrocinna-akce-daruj-silu-slavie-bile-dresy.A241026_095921_fotbal_malu
https://www.sport.cz/clanek/fotbal-ceska-1-liga-slavia-a-banik-spojily-sily-rivalita-jde-stranou-v-boji-proti-rakovine-5069764
https://x.com/JaroslavTvrdik/status/1944676997885727207
https://prazsky.denik.cz/fotbal-prvni-liga/slavia-praha-mistrovsky-titul-oslavy-sampioni-eden-fortuna-arena-fanousci.html
https://www.facebook.com/SKSlaviaPrahaFotbal/posts/-síla-mistrů-s-českou-spořitelnoudíky-našemu-partnerství-s-česká-spořitelna-a-vi/1268926218573893/

KOMUNIKAČNÍ CÍLE

Cíl: Stát se nejsilnějším fotbalovým brandem v Česku na základě metrik Behavio Trackingu

Chtěli jsme se stát nejsilnějším fotbalovým brandem v Česku. Naším cílem nebylo uspět jen mezi fanoušky, chtěli jsme jako lídr posouvat kupředu celý fotbal. Proto jsme spolu s Behaviem dělali tracking na reprezentativním vzorku celé populace a nejen fotbalových fanoušků.

Pozici nejsilnějšího fotbalového brandu vnímáme na třech úrovních. Jestli si na vás lidé vzpomenou, jestli vás mají rádi a jestli s vámi mají spojené ty správné asociace. Všechny tyto metriky jsme měřili od začátku sezóny 23/24, jelikož předtím nebyl zaveden žádný brandový tracking. Výsledky bechmarkujeme oproti naší největší konkurenci – fotbalové Spartě.

Salience – Spontánní znalost značky ve spojení s kategorií

Po sezóně 23/24 – 19 % → Na konci roku 2024 – 25 % (nárůst o 6 p. b., nárůst o 31,6 %)

Sparta se posunula z 24 % na 30 %. Její náskok jsme během sezóny snížili o 26,3 %.

Metodická poznámka: Mezi trackingami se upravil prompt - z obecné "sportovní akce" na konkrétní "fotbalové utkání". Pro porovnání se proto použily výsledky ze dvou trackingů se shodným promptem.

Likeability značky – Lidé, kteří mají spojené pozitivní emoce se značkou

Po sezóně 23/24 – 34 % → Po sezóně 24/25 – 36 % (nárůst o 2 p. b., nárůst o 5,9 %)

Sparta v obou případech zůstala 4 p. b. za námi.

Asociace – Zábava s rodinou a přáteli

Po sezóně 23/24 – 26 % → Po sezóně 24/25 – 30 % (nárůst o 4 p. b., nárůst o 15,4 %)

Sparta se posunula z 28 % na 30 %. Náš růst ve sledovaném období byl ve srovnání se Spartou více než dvojnásobný a dohnali jsme manko, které jsme měli před sezónou.

Asociace – Inovativní a posouvá sport

Po sezóně 23/24 – 22 % → Po sezóně 24/25 – 28 % (nárůst o 6 p. b., nárůst o 27,3 %)

Sparta se posunula z 22 % na 25 %. Náš růst byl oproti Spartě více než dvojnásobný a podařilo se nám zaujmout pozici leadera v našem odvětví.

Asociace – Pomáhá i mimo sport

Po sezóně 23/24 – 22 % → Po sezóně 24/25 – 27 % (nárůst o 5 p. b., nárůst o 22,7 %)

Sparta se posunula z 21 % na 24 %. Náš růst ve sledovaném období byl ve srovnání se Spartou více než dvojnásobný a upevnili jsme pozici fotbalového leadera (v trackingu sledujeme jen konkurenční fotbalové značky) v této asociaci.

Asociace – Zábavná a inspirativní komunikace

Po sezóně 23/24 – 24 % → Po sezóně 24/25 – 27 % (nárůst o 3 p. b., nárůst o 15,4 %)

Sparta v obou případech zůstala 3 p. b. za námi..

Cíl: Zvýšit zmínky v médiích o Slavii o 20 % a zlepšit jejich sentiment o 30 %

Mediální monitoring – Zmínky v médiích, imprese v médiích a sentiment

Zmínky v médiích – 2022 = 13 092, 2023 = 13 770, 2024 = 13 965 (1,5% nárůst)

Imprese v médiích – 2022 = 1200 mio, 2023 = 1400 mio, 2024 = 1700 mio (21,4% nárůst)

Pozitivní zmínky v médiích – 2022 = 4,8 %, 2023 = 4,3 %, 2024 = 39,8 %

Zdroje:
Behavio Brand Tracking 2024 & 2025
Mediaboard Media Monitoring 2022–2025

BEHAVIORÁLNÍ CÍLE:

Cíl: Zvýšit návštěvnost stadionu na hranici jeho kapacity

Slavia byla v posledních letech známá vysokou návštěvností. Naším úkolem na letošní sezónu bylo tuto návštěvnost navýšit na hranici kapacity, a to jak maximálním využitím kapacity stadionu, tak rozšíření waiting listu na permanentky. Ten jsme poprvé zavedli po sezóně 23/24. Každý zápas jsme se chtěli přiblížit k využití 95 % kapacity, jelikož 5 % lístků dostává k dispozici hostující tým. A to pro nás byla největší výzva, protože máme největší stadion v rámci české ligy.

Waiting list na permanentky

Po sezóně 23/24 – 6 000 → Po sezóně 24/25 – 9 000 (50 % nárůst)

Průměrné využití stadionu během celé sezony

22/23 – 76,04 % (Nejvyšší průměr v lize – Bohemians s 80,1 %)

23/24 – 91,32 % (Nejvyšší průměr v lize – Sparta s 93,1 %)

24/25 – 94,51 % (Druhý nejvyšší průměr v lize – Sparta 86,5 %)

VIP (41 boxů, 322 sedadel gól, 138 míst Legenda)

22/23 – Scházely 3 boxy, 98 míst gól, 20 míst Legenda

23/24 – Scházely 4 boxy, 74 míst gól, 41 míst Legenda

24/25 – Všechny volně prodejné kapacity obsazeny

Fanzóna

22/23 – Nebyla

23/24 – 3–5 tisíc průchodů podle zápasu

24/25 – 5–7 tisíc průchodů podle zápasu

Zdroje:
Interní analytika klubu Slavia, 2023 – 2025
Oficiální statistiky Chance ligy, 2023 – 2025

KOMERČNÍ CÍLE

Vzhledem k přítomnosti naší hlavní konkurence v porotě nemůžeme komerční cíle zveřejňovat jinak než formou indexů. V případě potřeby je možné neindexovaná čísla ukázat zástupci výzkumných agentur pro validaci.

Cíl: Zvýšit fanouškovské, sponzorské i CSR příjmy o alespoň 50 % YoY a zajistit tím dlouhodobý a stabilní růst klubu (kromě samotného ticketingu, který podléhá kapacitnímu omezení současného stadionu)

Naším úkolem bylo zvýšit příjmy klubů ze všech komerčních touchpointů, se kterými fanoušci přichází do kontaktu.

Revenue z ticketingu

22/23 – X ze kterého budeme vycházet při ukázání posunu

23/24 – Zlepšení o 58,4 % (Slavie hrála Evropskou ligu místo Konferenční ligy, ve které postoupila ze skupiny a hrála čtvrtfinále EL proti AC Milán)

24/25 – Zlepšení o 1 % (v rámci prodaných vstupenek jsme už minulou sezonu naráželi na kapacitu stadionu a zároveň se v této sezóně nepostoupilo ze skupiny evropských pohárů) – udržení příjmů tak vychází z lepších komerčních výsledků VIP sektorů napříč sezónou

Revenue z fanshopu

22/23 – X ze kterého budeme vycházet při ukázání posunu

23/24 – Zlepšení o 25 % oproti sezóně 22/23

24/25 – Zlepšení o 53 % oproti sezóně 23/24

Revenue z prodaných dresů

22/23 – 4 000 ks

23/24 – 4 500 ks (nárůst oproti předchozí sezoně o 12,5 %)

24/25 – 11 500 ks od začátku sezóny (nárůst oproti předchozí sezoně o 155 % → z toho jen předprodej ve formě WOWcherů bez uvedení designu dresů – 5 000 ks)

Revenue ve fanzóně

22/23 – Nebyla

23/24 – X ze kterého budeme vycházet při ukázání posunu

24/25 – Zlepšení o 54,5 % oproti sezóně 23/24

Revenue z slávistického muzea a prohlídek stadionu

22/23 – X ze kterého budeme vycházet při ukázání posunu

23/24 – Zlepšení o 8,3 % oproti sezóně 22/23

24/25 – Zlepšení o 58,3 % oproti sezóně 23/24

Celkový sponzoring

22/23 – X ze kterého budeme vycházet při ukázání posunu

23/24 – Zlepšení o 17,5 % oproti sezóně 22/23

24/25 – Zlepšení o 36 % oproti sezóně 23/24

Finanční sponzoring

22/23 – X ze kterého budeme vycházet při ukázání posunu

23/24 – Zlepšení o 29 % oproti sezóně 22/23

24/25 – Zlepšení o 56 % oproti sezóně 23/24

Cíl: Zvýšit CSR příjmy

Galavečer 22/23: Nebyl

Galavečer 23/24: 3 600 000

Výnos ze slávistického galavečeru v sezóně 24/25: 11 000 020 (více než trojnásobné zlepšení)

Všechny sledované příjmy od fanoušků jsme mezisezónně navýšili o více než 50 %. Jediný příjem, který zůstal konstantní, byl příjem z ticketingu – zde opět narážíme na kapacity stadionu, ale zároveň jsme příjem udrželi stabilní i napříč tomu, že Slavia nepostoupila ze skupiny Evropské ligy a nehrála její čtvrtfinále s fotbalovým gigantem AC Milán. Konstantní příjem tak vnímáme jako úspěch.

V kombinaci s atraktivnější komunikací jsme se díky novému, komplexnímu přístupu k marketingu a datům rázem stali zajímavějším subjektem i pro naše partnery. Celkový sponzoring se mezisezónně zvedl „pouze“ o 36 %. Co je ale důležitější – finanční sponzoring se zvedl o 56 % (barter zůstal mezi sezónami podobný). I toto číslo vnímáme jako splnění našeho cíle. A nebývalého úspěchu, i díky novým partnerům, jsme dosáhli také v rámci CSR příjmů na slávistickém galavečeru.

Zdroje:
Interní analytika klubu Slavia, 2023 – 2025
Webový portál Slavia.cz, 2024 & 2025

ÚSPĚCHY V OBOROVÝCH SOUTĚŽÍCH

Platforma "Zažij sílu Slavie" získala řadu ocenění. V cenách Lukáše Přibyla Slavia po šesti letech přerušila dominanci Sparty a získala hlavní cenu plus speciální ocenění za Fan experience a CSR. V Českých cenách za PR Lemur si odnesla pět cen včetně tří zlatých, čímž se stala nejúspěšnější značkou ročníku.

Stejně jako ve fotbale chceme bojovat o tituly v těch nejprestižnějších soutěžích. Proto jsme tuto platformu přihlásili i do komunikační Ligy mistrů – EFFIE. Hráči nakonec za sezonu 2024/25 urvali ligový titul. Jak dopadne tahle sezona v marketingu?

Zdroje:
https://www.slavia.cz/article/23203-Mistri-i-v-komunikaci-Slavia-ovladla-Ceny-Lukase-Pribyla
https://www.slavia.cz/article/23130-To-je-sila-Tri-zlata-a-dve-stribra

Videa kampaně

Galerie kampaně