logo

Uživatelská sekce

Výstava Smrt

Výstava Smrt

Ocenění: shortlist

Ročník: 2015

Kategorie: Sociální, ekologický, kulturní marketing

Značka: Národní muzeum

Koncept: Původní koncept

Zveřejnění kampaně: 03/2015

Video

https://youtu.be/I6BFymAUwoQ

Přihlašovatelé

Klient Národní muzeum
Přihlašující agentura Havas Worldwide Prague a.s.

Individuální kredity

Jméno Pozice Společnost

Rozpočty

Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč

Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně:

Informace o kampani:

Situace / background:

Výstava na nepopulární a vážné téma Smrt byla pro Národní Muzeum velkou výzvou, zejména zda na takto odstrašující výstavu vůbec někdo přijde. 

Cíle komunikace:

Jako benchmarkem byla vybrána výstava na téma Monarchie probíhající od 13.12.2012 do 29.9.2013 s výsledkem 68.455 návštěvníků. Cílem výstavy bylo dosáhnout alespoň 75% úspěšnosti Monarchie, tedy 51.000 návštěvníků.

Komunikační strategie:

Hlavním cílem bylo pojmout vážné téma výstavy s citlivým humorem, který by zároveň zaujal.

Apel k návštěvě výstavy: „Přijďte na Smrt dřív, než přijde ona k Vám“

Cílová skupina: rodiny s dětmi

Komunikační nástroje: plakáty a TV reklama (mediální budget pro TV byl poskytnut zdarma Českou televizí)

Alokace rozpočtu: částka za produkci TV spotu a tiskových podkladů - 300.000 Kč bez DPH

Kreativní strategie:

Vytvořili jsme jednoduchý, ale působivý vizuál s motivem Smrtky a v TV spotu jsme vyjádřili myšlenku, že ke každému smrt přijde – k někomu dříve a k někomu později. Hlavním protagonistou spotu je želva, kterou nejdříve trápí pes a poté malý chlapec, který si s ní hraje jako s autíčkem. Dlouhověká želva je však oba přežije a jako vycpaným exponátům v Národním Muzeu se jim „vysměje“.

Doplňující informace:
Výsledky:

Již v polovině trvání výstavy předčily výsledky původní očekávání a měsíční návštěvnost je o 40% vyšší než benchmarková výstava Monarchie ve srovnatelnou dobu.

Ke dni zpracování přihlášky dosáhla výstava počtu 60 458 návštěvníků. Výstava potrvá ještě do 8. listopadu 2015 a již nyní byla plánovaná návštěvnost překonána.

Přílohy kampaně: