Přispívající agentury

Klienti

Společnost Web Kontaktní osoba Pozice kontaktní osoby
Ford Motor Company http://www.ford.cz/ Petra Horáková Marketing Manager

Přihlašující agentury

Společnost Web Kontaktní osoba Pozice kontaktní osoby
Wunderman s. r. o. https://www.wunderman.cz/ Eva Eisová Traffic Manager

Individuální kredity

Jméno Pozice Společnost
Richard Stiebitz Executive Creative Director Wunderman
Filip Humpl Creative Director/Copywriter Wunderman
Josef Jelínek Photographer Wunderman
Jan Šimek Art Director -

 

Informace o kampani:

Situace / background:

Ford dlouhodobě podporuje hendikepovanou kapelu The Tap Tap. Hlásí se tím ke svému claimu Go Further. Kapelu vybavil vozovým parkem speciálně upravených Fordů pro potřeby hendicapovaných umělců. Hlavní výzvou bylo, jak podpořit samotnou hendicapovanou kapelu The Tap Tap a zároveň i zvýšit povědomí o jejich dlouhodobé podpoře společností Ford jako sociálně zodpovědné značky.

Cíle komunikace:

Na Mikuláše uspořádala kapela The Tap Tap koncert v pražském Fóru Karlín, který přenášela Česká televize. Cílem bylo komunikačně odprezentovat propojení Ford a skupiny Tap Tap pro širokou veřejnost. Jak toho ale dosáhnout, když veřejnoprávní televize neumožňuje odvysílat komerční sdělení v rámci svého programu?

Komunikační strategie:

Museli jsme na to jít jinak. Rozhodli jsme se, že Ford, který kapelu již dříve vybavil vozovým parkem, věnuje kapele jako Mikulášský dárek palivo do nádrží. Vymysleli jsme mechaniku předání daru tak, aby se stala přirozenou součástího celého programu, tedy i vysílání televize. Strategie byla postavená na aktivním zapojení diváků koncertu do celého eventu a to tak, že měli možnost sami svojí aktivitou ovlivnit, kolik paliva kapela dostala do svých Fordů. Tím jsme zaručili vysílací čas pro naší CSR aktivitu.

Kreativní a mediální strategie:

Do publika jsme během koncertu hodili speciální nafukovací míče. Tyto míče jsme vybavili unikátní technologií - využili jsme infračervených kamer, které byly díky diodám schopné snímat dráhu hozených míčů. Diváci se tedy bavili házením míčů, technika zároveň snímala přesnou dráhu míčů a napozadí se vypočítávalo, kolik metrů přesně který míč uletěl. Vše v reálném čase tak, aby diváci viděli hned výsledek. Přepočet pak byl jednoduchý - za jeden hozený metr jeden litr paliva do nádrže kapely.

Doplňující informace:

-

Výsledky:

Do aktivity se zapojilo celé publikum na koncertě. Všichni si totiž chtěli hodit míčem a být tak součástí aktivity, která přinesla pro handicapovanou kapelu celkem 2015 litrů paliva. Ale především - výsledkem byl exkluzivní prostor v České televizi o délce 5,5 minuty! Naší charitativní házenou tak v přímém přenosu vidělo přes 1 300 000 diváků doma u obrazovek a tím se dostala do širokého povědomí veřejnosti, a našla odezvu v pozitivních reakcích fanoušků značky Ford. Nejen na sociální sítích sklízely příspěvky s tímto tématem jen pozitivní komentáře, ale lidé chodili do dealerství a aktivně chválili přístup značky Ford k handicapovaným spoluobčanům. Samozřejmě pak akce sklidila i velký úspěch mezi fanoušky kapely TAP TAP, kterých jsou desítky tisíc. A to vše s nulovými mediálními výdaji!

Přílohy kampaně: